HOTEL LEGACY GROUPS INTEGRITETSPOLICY

The Hotel Legacy Groups affärsidé är att hjälpa företag att lämnade avgörande intryck och därmed öka lönsamheten. Vi gör det genom att skapa en besöksupplevelse och tilltalande inredning som gör skillnad. Rätt genomfört mottagande stärker varumärket, ökar företagets attraktionskraft och fördjupar relationen mellan människor. Vi är passionerat engagerade i det faktum att bra upplevelser leder till bra relationer och att bra relationer leder till bra affärer.

Inom ramen för vår verksamhet behandlar vi en rad personuppgifter som du lämnat till oss själv eller som vi inhämtat från någon annan (s.k. tredje part). Dina personuppgifter behandlas t.ex. i samband med rekryteringsprocesser, konsultuthyrning eller vid köp av någon av våra övriga tjänster eller produkter. Eftersom vi värnar om din personliga integritet och tar frågor om dataskydd på största allvar vill vi genom denna integritetspolicy (”Policyn”) beskriva hur vi behandlar dina personuppgifter.

I Policyn redogör vi för vilka kategorier av personuppgifter vi behandlar, för vilka ändamål vi behandlar dem och vilken laglig grundbehandlingen stödjer sig på. Vi redogör också för vilka som kan ha åtkomst till och behandlar uppgifterna, principerna för gallring, vilka tredje parter vi kan komma att dela personuppgifterna med, var personuppgifterna behandlas samt dina rättigheter som registrerad i form av rätt till information, rättelse och radering m.m. Vi ber dig noggrant ta del av Policyn och bekanta dig med innehållet eftersom den tillämpas vid all behandling av personuppgifter på The Hotel Legacy Group.

The Hotel Legacy Group är registrerat aktiebolag i Sverige.

Vi behandlar dina personuppgifter i egenskap av personuppgiftsansvarig och har därför en skyldighet att se till att behandlingen sker i enlighet med denna Policy och vid var tid gällande personuppgiftslagstiftning. Du som är registrerad har alltid rätt att kontakta oss för att göra dina rättigheter gällande. Det kan hända att vi emellanåt behöver uppdatera eller ändra Policyn och då informerar vi dig på ett lämpligt sätt och be dig att ta del av dessa ändringar. Vi hoppas att denna Policy besvarar dina frågor kring vår insamling, användning och utlämning samt skyddet för dina personuppgifter. Har du frågor kan du också maila till oss på hello@hotellegacygroup.se

INTEGRITETSPOLICY | THE HOTEL LEGACY GROUP AB | 2022-04-21

INNEHÅLL

1. Personuppgifter och personuppgiftsbehandling

2. Vår behandling av personuppgifter

2.1 Uppgifter som kan komma att behandlas av oss

2.1.1 Kontaktperson hos potentiell kund

2.1.2 Kontaktperson hos befintlig kund

2.1.3 Intresse genom vår hemsida

2.1.4 Potentiella kandidater

2.1.5 Kandidater som samtyckt till att finnas med i vår databas

2.1.6 Personuppgifter vid referenstagning

2.1.8 Seminarier och utbildningar

3. Behandling av personnummer

4. Direktmarknadsföring

5. Skyddet för dina personuppgifter

6. Användning av personuppgiftsbiträden

7. Platsen för behandling av personuppgifter

8. Dina rättigheter som registrerad

8.1 Rätten till tillgång

8.2 Rätten till rättelse

8.3 Rätten till radering

8.4 Rätten till begränsning av behandling

8.5 Rätten till dataöverföring (dataportabilitet)

8.6 Återkallelse av samtycke

8.7 Rätten att lämna in klagomål

9. Användningen av cookies, tags och pixlar

 

1. PERSONUPPGIFTER OCH PERSONUPPGIFTSBEHANDLING

Med ”personuppgifter” avses all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet. Det kan därmed röra sig om uppgifter såsom namn, e-postadresser eller telefonnummer, men även uppgifter såsom foton eller IP-adresser kan omfattas om informationen kan kopplas till en fysisk person.

Med ”personuppgiftsbehandling” avses varje åtgärd eller kombination av åtgärder beträffande personuppgifter, oavsett om åtgärden är automatiserad eller inte. Exempel på vanligt förekommande behandlingar är insamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, utlämning genom överföring och radering.

2. VÅR BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

2.1 UPPGIFTER SOM KAN KOMMA ATT BEHANDLAS AV OSS

2.1.1 KONTAKTPERSON HOS POTENTIELL KUND

Att upprätta affärsrelationer med kunder för att kunna utveckla tjänster, produkter och system utgör en viktig del av vår kärnverksamhet. I syfte att kunna kontakta dig i egenskap av potentiell kundkontakt gällande dotterbolagets tjänster och produkter samt marknadsaktiviteter samlar vi in dina personuppgifter. Dessa samlas antingen in via interna nätverk eller från tredje part, såsom offentliga register eller sociala medier, och lagras i våra system med målet att vi ska kunna upprätta en affärsrelation med dig och kunna bjuda in dig till marknadsaktiviteter. Behandlingen av personuppgifterna stödjer sig på vårt intresse av att kunna upprätta och bibehålla affärsrelationer samt att kunna utveckla våra tjänster och produkter. Vi har som rutin att varje medarbetare, som via telefon eller digital kanal inlett kontakt med dig och där du under samtalet visat intresse för att skapa eller utforska en vidare relation med oss, följer upp med ett e-postmeddelande innehållande en länk till denna Policy. I de fall vi initierat den första kontakten genom ett e-postmeddelande eller tryckt material inkluderas alltid en hänvisning till Policyn för att du som registrerad ska få nödvändig information om behandlingen av dina personuppgifter. Dina personuppgifter sparas för marknadsutskick i kommunikations- och informationssyfte. Vi kommer endast att göra sådana utskick som bedöms vara relevanta för din yrkesroll. För varje utskick kommer du att ges möjlighet till avregistrering. I de fall vi fått kontakt med dig och du tackar nej till att skapa eller utforska en vidare relation kommer personuppgifterna i våra affärssystem att markeras med en notering om att inte återuppta kontakten. Vi kommer även att upphöra med utskick.

RENSNING – TVÅ ÅR

Vi kommer att behandla dina personuppgifter till dess att de inte längre behövs för att uppfylla ovan nämnda ändamål eller till dess du begär att inte längre finnas registrerad hos oss. Personuppgifterna kommer i sådant fall att raderas utan onödigt dröjsmål. Om en affärsrelation inte har utvecklats inom två år från det att vi tog den första kontakten kommer dina personuppgifter att raderas. Vi har således inrättat rutiner för att regelbundet radera sådana kontaktuppgifter som inte längre uppfyller sitt syfte.

UPPGIFTER SOM KAN SAMLAS IN OCH BEHANDLAS FÖR OVAN NÄMNDA ÄNDAMÅL ÄR:

• För- och Efternamn

• Kontaktuppgifter såsom e-postadress, telefonnummer, yrkestitel och arbetsplatsadress

• Uppgift om tidigare arbetsgivare (i det fall du varit kund tidigare)

• Korrespondens mellan oss

• Teknisk information om hur du har interagerat med oss (ex. om du laddat ner info från vår hemsida etc.)

• IP-adress och webbläsarinställningar

• Uppgifter om kostpreferens (i samband med föreläsningar, events etc.)

2.1.2 KONTAKTPERSON HOS BEFINTLIG KUND

Att upprätthålla affärsrelationer med kunder för att kunna utveckla våra tjänster, produkter och system utgör en viktig del av vår kärnverksamhet. I syfte att kunna bibehålla kontakt med dig som kund gällande våra tjänster och produkter samt marknadsaktiviteter behandlar vi dina personuppgifter. Dessa samlas antingen in via interna nätverk eller från tredje part, såsom offentliga register eller sociala medier och lagras i våra system med målet att kunna upprätthålla en affärsrelation med dig och kunna bjuda in dig till marknadsaktiviteter. Behandlingen av dessa personuppgifter stödjer sig på vårt intresse av att affärsrelationen till dig ska utvecklas och att vi ska kunna kommunicera med dig som kontaktperson. Dina personuppgifter sparas i våra affärssystem för marknadsutskick i kommunikations- och informationssyfte. Vi kommer endast att göra sådana utskick som bedöms vara relevanta för din yrkesroll. För varje utskick kommer du att ges möjlighet till avregistrering.

RENSNING

Vi kommer inte att behandla dina kontaktuppgifter längre än vad som är nödvändigt för ovan nämnda ändamål. Personuppgifter som blivit inaktuella, t.ex. på grund av pensionsavgång eller avslutad affärsrelation, raderas utan onödigt dröjsmål så snart vi mottagit information om detta. Uppgifterna kommer även tas bort utan onödigt dröjsmål på din begäran. Vi har gjort rutiner för att regelbundet kunna rensa sådana kontaktuppgifter som inte längre fyller sitt syfte.

UPPGIFTER SOM SAMLAS IN OCH BEHANDLAS FÖR OVAN NÄMNDA ÄNDAMÅL ÄR:

• För- och Efternamn

• Kontaktuppgifter såsom e-postadress, telefonnummer, yrkestitel och arbetsplatsadress

• Uppgift om tidigare arbetsgivare (i de fall det rör sig om en tidigare kund)

• Beställningshistorik

• Korrespondens mellan oss

• Teknisk information om hur du har interagerat med oss (ex. om du laddat ner info från vår hemsida etc.)

• IP-adress och webbläsarinställningar

• Uppgifter om kostpreferens (i samband med föreläsningar, events etc.)

2.1.3 INTRESSE GENOM VÅR HEMSIDA

Att upprätta och bibehålla affärsrelationer med kunder och andra intressenter för att kunna utveckla dotterbolagets tjänster, produkter och system utgör en viktig del av vår kärnverksamhet. I syfte att kunna kontakta dig i egenskap av intressent gällande våra tjänster och produkter samt marknadsaktiviteter samlar bolaget in dina personuppgifter. Dessa personuppgifter samlas in från dig i samband med att du gör en intresseanmälan via vår hemsida. Uppgifterna kommer att lagras i våra system med målet att vi ska kunna upprätta en affärsrelation med dig. Dina personuppgifter sparas även i våra system för marknadsutskick i kommunikations- och informationssyfte. Vi kommer endast att göra sådana utskick som vi bedömer är relevanta för din yrkesroll. För varje utskick kommer du att ges möjlighet till avregistrering.

RENSNING

Vi kommer att behandla dina personuppgifter till dess att det inte längre behövs för att uppfylla ovan nämnda ändamål eller till dess du begär att inte längre finnas registrerad hos oss. Personuppgifterna kommer i sådant fall att rensas utan onödigt dröjsmål. Om en affärsrelation inte har utvecklats inom tre år från det att vi tog emot din intresseanmälan kommer dina personuppgifter att rensas bort. Vi har således upprättat rutiner för att regelbundet kunna rensa kontaktuppgifter som inte längre uppfyller sitt syfte.

UPPGIFTER SOM KAN SAMLAS IN OCH BEHANDLAS FÖR OVAN NÄMNDA ÄNDAMÅL ÄR:

• För- och Efternamn

• Kontaktuppgifter såsom e-postadress och telefonnummer

• Korrespondens mellan oss

• Teknisk information om hur du har interagerat med oss

• IP-adress och webbläsarinställningar där behandlingen av dessa personuppgifter stödjer sig på det samtycke du lämnar i samband med intresseanmälan.

2.1.4 POTENTIELLA KANDIDATER

Beskrivningarna nedan om behandling av personuppgifter för potentiella kandidater. En stor del av vår kärnverksamhet utgörs av att hitta kandidater för rekryterings och/eller konsultuthyrningsprocesser till våra uppdragsgivare samt att kunna kontakta eller förmedla jobberbjudanden. Intresset av att hitta kandidater och att erbjuda dem arbete väger tungt eftersom det främjar individers möjlighet till karriärutveckling och rörlighet på arbetsmarknaden. Behandlingen av personuppgifter som samlats in genom sökning hos tredje part ligger i den potentiella kandidatens intresse eftersom denne får möjlighet att ta del av jobberbjudanden som är kompetensanpassade.

I syfte att kunna kontakta dig som potentiell kandidat gällande relevanta karriärmöjligheter och yrkesrelaterad kommunikation samlar vi både genom interna nätverk och externa sökningar hos tredje part in personuppgifter och behandlar dem i våra kandidatsystem. Behandlingen av dessa personuppgifter stödjer sig på vårt berättigade intresse av att kunna hitta dig som potentiell kandidatrekryterings- och/eller konsultuthyrningsprocesser samt att kunna kontakta och förmedla framtida karriärmöjligheter till dig.

RENSNING

Personuppgifterna lagras i vårt system under en begränsad tid, dock längst ett år, i syfte att kunna skapa en relation mellan oss med målet att kontakten ska övergå till en rekryterings- och/eller konsultuthyrningsprocess.

Om du vid kontakt med en medarbetare hos oss uppger att du inte är intresserad av en vidare dialog med oss, kommer vi inte längre att behandla dina personuppgifter i våra system.

UPPGIFTER SOM SAMLAS IN OCH BEHANDLAS FÖR OVAN NÄMNDA ÄNDAMÅL ÄR:

• För- och Efternamn

• Kontaktuppgifter såsom e-postadress, telefonnummer, yrkestitel och hemadress

• URL:er till kandidatprofil hos tredje part

• Kompetensbaserad lämplighet för tjänst

• Uppgifter i sociala media ex. LinkedIn (relevanta och av betydelse för att bedöma yrkeskvalifikationer)

• Foto

2.1.5 KANDIDATER SOM SAMTYCKT TILL ATT FINNAS MED I VÅR DATABAS

Vi har som rutin att varje medarbetare från oss som kontaktar en potentiell kandidat via telefon eller digital kanal och där kontakten leder till en ömsesidig önskan om en fortsatt dialog, följer vi upp med ett e-postmeddelande som kräver samtycke till denna Policy. Vi sparar personuppgifterna för syfte att kunna kontakta eller förmedla uppdrag således finns en kandidatprofil lagrad i vår databas. I och med detta är den potentiella kandidaten att betrakta som kandidat. I syfte att kunna kontakta eller förmedla erbjudanden till kandidater som samtyckt till att lagras i vår kandidatdatabas samt för att kunna upprätthålla en relation behandlar vi våra kandidaters personuppgifter. Personuppgifterna vi samlat in från dig som kandidat, genom interna nätverk och/eller genom sökningar hos tredje part. Utöver kostpreferens (i samband med föreläsningar, events etc.) kommer vi inte aktivt att samla in eller behandla känsliga personuppgifter (så som uppgifter om medlemskap i fackförening, politiska åsikter, sexuell läggning eller religiös uppfattning) eller uppgifter som saknar relevans för rekrytering och/eller konsultuthyrning. Det är därför viktigt att du som kandidat inte lämnar sådana känsliga personuppgifter eller uppgifter som saknar relevans för de tjänster du söker. Det är även viktigt att du informerar eventuella referenser om att deras personuppgifter har lämnats till oss. Det kan förekomma att du som kandidat får genomföra personlighets- och/eller kompetenstester som tillhandahålls av en extern leverantör. Dina personuppgifter kan komma att överföras till och behandlas hos leverantören för genomförande av sådana tester. Den behandling som sker i vår databas för att kunna genomföra rekryterings- och/ eller konsultuthyrningsprocesser sker med stöd av ditt samtycke.

RENSNING I KANDIDATBANK

Vi kommer att spara dina personuppgifter för framtida karriärmöjligheter. Du kan när som helst skicka ett epostmeddelande till gdpr@thefirstimpressioncompany.se för att återkalla ditt samtycke (läs mer under ”Återkallelse av samtycke”). Uppgifter som är relevanta för en enskild rekryterings- eller konsultuthyrningsprocess, så som intervjuanteckningar och uppgifter från referenser sparas dock enbart så länge de är nödvändiga för processen i fråga och därefter i upp till två år efter avslutad rekryterings och/eller konsultuthyrningsprocess.

Detta sker för att vi ska kunna tillvarata sin rätt vid en eventuell diskrimineringstvist. Vi rensar regelbundet vår kandidatbank för att det ska uppfylla sitt syfte och hållas uppdaterat.

Överföring av personuppgifter till kund vid rekryteringsprocess/konsultuthyrningsprocess

De personuppgifter som vi behandlar om dig som kandidat kan komma att överföras till kund under en rekryteringsprocess. Med hänsyn till din integritet överför vi enbart din profil till kund först efter att vi har haft en dialog med dig under vilken du visat intresse för tjänsten i fråga. Vi förbehåller oss dock rätten att visa (inte överföra) din profil för kunder som vi bedömer väl överensstämmer med din yrkeskompetens. Testresultat från testleverantör kan komma att överföras till kund för det uppdrag du är aktuell. De personuppgifter som vi behandlar om dig som konsult kan komma att överföras till för oss såväl potentiell som befintlig kund under en konsultuthyrningsprocess. Med hänsyn till din integritet överför vi enbart din profil till kund först efter att vi har haft en dialog med dig under vilken du visat intresse för aktuellt uppdrag. Vi förbehåller oss rätten att visa (inte överföra) din profil för kund (potentiell eller befintlig) som vi bedömer väl överensstämmer med din kompetens. Testresultat från testleverantör kan komma att överföras till kund för det uppdrag du är aktuell.

UPPGIFTER SOM SAMLAS IN OCH BEHANDLAS FÖR OVAN NÄMNDA ÄNDAMÅL ÄR:

• För- och efternamn

• Kontaktuppgifter såsom e-postadress, telefonnummer, yrkestitel och hemadress

• Uppgifter i sociala media ex. LinkedIn (relevanta och av betydelse för att bedöma yrkeskvalifikationer)

• IP-adress och webbläsarinställningar

• URL:er, länkar ex. till en blogg du själv skriver

• Kön

• Födelseår

• Kompetensbaserad lämplighet för tjänst

• Intervjuanteckningar

• Testresultat från testverktyg som används i urval- och utvecklingsarbete

• Lämnade referenser

• Korrespondens mellan oss

• Information om hur du har interagerat med oss

• Uppgifter om kostpreferens (i samband med föreläsningar, events etc.)

2.1.7 PERSONUPPGIFTER VID REFERENSTAGNING

I syfte att kunna genomföra väl underbyggda rekryterings- och/eller konsultutyrningsprocesser kommer vi att behandla personuppgifter till dig som referens som lämnats av kandidat. Behandlingen av referensers personuppgifter stödjer sig på vårt berättigade intresse av att kunna kontakta lämnade referenser för att genomföra så grundliga och väl underbyggda rekryteringar och/eller konsultuthyrningar som möjligt. Vi har som rutin att vid den första kontakten med dig som referens skicka ut eller hänvisa via vår hemsida till denna Policy så att du får ta del av hur dina personuppgifter behandlas.

RENSNING – REFERENSER

Med hänsyn till din integritet har vi som rutin att sammanfatta samtliga referensers utlåtanden och anonymisera dessa till en rapport vilken delges kund och därefter lagras i upp till två år. Detta sker för att vi ska kunna tillvarata vår rätt vid en eventuell diskrimineringstvist.

PERSONUPPGIFTER SOM KAN BEHANDLAS FÖR OVAN NÄMNDA ÄNDAMÅL ÄR:

• För- och efternamn

• Kontaktuppgifter såsom e-postadress, telefonnummer, yrkestitel och arbetsplatsadress

2.1.8 SEMINARIER OCH UTBILDNINGAR

För att kunna tillhandahålla seminarier och utbildningar, registrera antalet deltagare, trycka upp nödvändig dokumentation och för att kunna göra marknadsföringsutskick, har vi ett behov av att behandla deltagares personuppgifter. Behandlingen av personuppgifterna stödjer sig på vårt berättigade intresse av att kunna upprätta deltagarlistor m.m. och administrera de seminarier/utbildningar du anmält dig till. Det ligger även i din arbetsgivares intresse att du deltar i de utbildningar du visat intresse för. Dina personuppgifter som upptagits på en deltagarlista kan komma överföras till externa föreläsare som håller i utbildningen samt. Detta sker i förberedande syften, såsom tryck av undervisningsmaterial, intyg och diplom. Dina personuppgifter kommer att behandlas av oss under den aktuella utbildningen och därefter i ett år för marknadsföringsändamål. Vår behandling av personuppgifterna kommer dock att upphöra tidigare om du uttryckligen begär det.

PERSONUPPGIFTER VI BEHANDLAR FÖR OVAN NÄMNDA ÄNDAMÅL ÄR:

• För- och Efternamn

• Kontaktuppgifter såsom e-postadress, telefonnummer, arbetsplatsadress och yrkestitel

• Faktureringsuppgifter

• Anteckningar inför utbildningstillfällen

• Uppgifter om kostpreferens, uppgifter inhämtas antingen från dig som deltagare eller från kontaktperson som

sköter anmälningar och samordning med oss inför varje utbildningstillfälle.

 

 

3. BEHANDLING AV PERSONNUMMER

Du som kandidat behöver inte uppge ditt personnummer i ditt CV/ din ansökan. I den mån vi behandlar personnummer utan ditt samtycke kommer detta endast att göras när det är klart motiverat med hänsyn till ändamålet, vilket är säker identifiering, bakgrundskontroll eller något annat beaktansvärt skäl. Detta innebär att personnummer som utgångspunkt endast kommer att behandlas vid bakgrundskontroll, men sker ej utan ditt medgivande.

4. DIREKTMARKNADSFÖRING

Du har rätt att invända mot att dina personuppgifter används för direktmarknadsföring. Med direktmarknadsföring avses alla typer av uppsökande marknadsföringsåtgärder, t.ex. via digitala utskick, e-post och sms. Du har rätt att kostnadsfritt motsätta dig att dina uppgifter används för sådana syften och varje utskick från oss i marknadsföringssyfte innehåller en möjlighet till avregistrering. Om du väljer att avregistrera dig från fortsatta utskick kommer vi att göra en notering i våra system om att upphöra med att rikta direktmarknadsföring till dig.

5. SKYDDET FÖR DINA PERSONUPPGIFTER

Vi har vidtagit en rad säkerhetsåtgärder för att vår behandling av personuppgifter sker på ett säkert sätt och för att skydda de personuppgifter som behandlas mot olovlig tillgång, obehörig behandling och missbruk.

Exempelvis är tillgången till de system i vilka personuppgifterna lagras begränsad till våra anställda och tjänsteleverantörer som behöver nå uppgifterna inom ramen för sina arbetsuppgifter. Dessa är även informerade om vikten av att säkerheten för personuppgifterna upprätthålls och det har upprättats interna rutiner. Vi övervakar kontinuerligt våra system för att upptäcka sårbarheter och för att skydda dina personuppgifter.

6. ANVÄNDNING AV PERSONUPPGIFTSBITRÄDEN

I de fall det är nödvändigt för oss att vi ska kunna erbjuda våra tjänster kommer vi att överföra dina personuppgifter till företag som i förhållande till oss är så kallade ”personuppgiftsbiträden”. Dessa får bara behandla de överförda uppgifterna för vår räkning och i enlighet med våra uttryckliga instruktioner. Vi överför bara dina personuppgifter till sådana personuppgiftsbiträden för ändamål som är förenliga med de ändamål för vilka vi har samlat in uppgifterna. Vi har ingått skriftliga avtal med samtliga personuppgiftsbiträden för att säkerställa att dessa följer våra säkerhetskrav, begränsningar samt krav avseende internationell överföring av personuppgifter.

7. PLATSEN FÖR BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi har som mål att alltid behandla dina personuppgifter inom EU/EES där alla våra egna IT-system finns. Det kan dock förekomma att dina personuppgifter delas med personuppgiftsbiträden som antingen själva eller genom underleverantörer är etablerade eller lagrar information i ett land utanför EU/EES. I sådant fall kommer vi att vidta alla rimliga legala, organisatoriska och tekniska åtgärder som krävs för att säkerställa att skyddsnivån är densamma som inom EU/EES. Detta kommer att ske antingen genom ett beslut av EU-kommissionen om att landet ifråga säkerställer en adekvat skyddsnivå eller genom användandet av lämpliga skyddsåtgärder såsom standardavtalsklausuler eller godkända uppförandekoder i vårt avtal med sådana personuppgiftsbiträden.

8. DINA RÄTTIGHETER SOM REGISTRERAD

Du som registrerad har alltid rätt att göra dina rättigheter gällande mot oss genom att kontakta oss på adressen hello@hotellegacygroup.se. Här är en kortfattad beskrivning av vilka rättigheter du kan göra gällande:

8.1 RÄTTEN TILL TILLGÅNG

Om du vill få ökad förståelse för vilka personuppgifter vi behandlar om just dig kan du begära att få tillgång till uppgifterna. Informationen kommer att lämnas i formen av ett registerutdrag som anger vilka personuppgifter vi behandlar, för vilka ändamål vi behandlar dem, var uppgifterna har inhämtats ifrån, vilka tredje parter som uppgifterna har överförts till samt hur länge uppgifterna kommer att lagras. Om din begäran görs i elektronisk form kommer informationen att tillhandahållas i ett elektroniskt format som är allmänt använt, om du inte begär något annat.

8.2 RÄTTEN TILL RÄTTELSE

Du har rätt att utan dröjsmål få felaktiga uppgifter om dig rättade. Du har även rätt att komplettera ofullständiga uppgifter, t.ex. genom att tillhandahålla ett kompletterande utlåtande.

8.3 RÄTTEN TILL RADERING

Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter som vi behandlar om dig ifall:

• Personuppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål för vilka de samlades in eller på annat sätt behandlas.

• Du återkallar ditt samtycke för en behandling som stödjer sig på samtycke och det finns inte någon annan rättslig grund för behandlingen.

• Du invänder mot en behandling som stödjer sig på en intresseavvägning och ditt skäl för invändning väger tyngre än vårt berättigade intresse.

• Personuppgifterna behandlas på ett olagligt sätt.

• Personuppgifterna måste raderas till följd av en rättslig förpliktelse som vi har att uppfylla.

 

För det fall det finns legala skyldigheter som hindrar att vi omedelbart raderar vissa personuppgifter kan vi neka din begäran om radering. Dessa skyldigheter finns t.ex. i bokföringslagstiftningen. Det är också möjligt att fortsatt behandling är nödvändig för att vi ska kunna göra gällande, försvara eller fastställa rättsliga anspråk.

Skulle det vara så att våra legala skyldigheter hindrar oss från att radera dina uppgifter kommer vi i stället att markera dem så att de inte längre aktivt används i våra system. Utöver ovanstående rättigheter har du även rätt till att begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas och att invända mot all behandling av personuppgifter som stödjer sig på en intresseavvägning. Om så sker måste vi påvisa tvingande berättigande skäl som väger tyngre än dina intressen, rättigheter och friheter för att få fortsätta behandlingen. I de fall vår behandling av personuppgifter stödjer sig på ditt samtycke har du även rätt att begära att få de uppgifter som berör dig och som du lämnat, överförs till en annan personuppgiftsansvarig (s.k. dataportabilitet). En förutsättning för dataportabilitet är dock att överföringen är tekniskt möjlig och att den kan ske automatiserat.

8.4 RÄTTEN TILL BEGRÄNSNING AV BEHANDLING

Du har rätt att begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas om något av följande alternativ är tillämpligt:

A. Du bestrider personuppgifternas korrekthet under en tid som ger oss möjlighet att kontrollera om uppgifterna är korrekta;

B. Behandlingen är olaglig och du motsätter dig att uppgifterna raderas och i stället begär en begränsning av deras användning;

C. Att vi inte längre behöver personuppgifterna för ändamålen med behandlingen, men du behöver dem för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk;

D. Du har invänt mot en behandling som stödjer sig på en intresseavvägning och vi kontrollerar om bolagets berättigade skäl väger tyngre än dina berättigade skäl. Om behandlingen har begränsats i enlighet med denna punkt får sådana personuppgifter som begränsning av behandling ska ske för, med undantag för lagring, endast behandlas för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk eller för att skydda tredje parts rättigheter eller skäl som rör ett viktigt allmänintresse för EU eller för en EU-medlemsstat.

8.5 RÄTTEN TILL DATAÖVERFÖRING (DATAPORTABILITET)

I de fall vår behandling av personuppgifter stödjer sig på ditt samtycke eller fullgörande av avtal har du rätt att begära att de uppgifter som berör dig och som du lämnat till oss överförs till en annan personuppgiftsansvarig.

En förutsättning för detta är dock att överföringen är tekniskt möjlig och att den kan ske automatiserat. Sådana personuppgifter som begränsning av behandling ska ske för, med undantag för lagring, endast behandlas för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk eller för att skydda tredje parts rättigheter eller skäl som rör ett viktigt allmänintresse för EU eller för en EU-medlemsstat.

 

8.6. ÅTERKALLELSE AV SAMTYCKE

I de fall vår behandling av dina personuppgifter grundar sig på ditt samtycke har du alltid rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Ett tillbakadragande påverkar inte lagligheten av behandlingen som skett utifrån ditt samtycke, innan detta drogs tillbaka. Om du återkallar ditt samtycke kommer vi inte längre att behandla de personuppgifter som grundas på ditt samtycke, såvida vi inte av legala skäl är förpliktade att fortsatt behandla dem. Skulle det vara så att våra legala skyldigheter hindrar oss från att radera dina uppgifter kommer vi i stället att markera dem så att de inte längre aktivt används i våra system.

8.7. INLÄMNING AV KLAGOMÅL

Datainspektionen är den myndighet som är ansvarig för att övervaka tillämpningen av lagstiftningen bland företag som behandlar personuppgifter. Om du anser att vi behandlar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du, utöver att kontakta oss via hello@hotellegacygroup.se även lämna in ett klagomål hos Datainspektionen.

9. ANVÄNDNINGEN AV COOKIES, TAGS OCH PIXLAR

På vår hemsida används cookies, tags och pixlar för att förbättra ditt besök på vår hemsida. En cookie är en textfil som skickas från oss och vår webbserver och som sparas på din webbläsare eller enhet. Vi använder oss även av cookies för övergripande analytisk information avseende din användning av våra tjänster, för att spara funktionella inställningar och för att kunna rikta relevant marknadsföring till dig. Du har själv möjlighet att ändra inställningarna i din webbläsare för användningen och omfattningen av cookies. Exempel på sådan justering är att blockera alla cookies eller att radera cookies när du stänger ner din webbläsare.

 

Tack för att du tog dig tid att läsa vår integritetspolicy!

Vid eventuella frågor, hör gärna av dig till: hello@hotellegacygroup.se

Hotel Legacy Group gör löpande ändringar i denna Integritetspolicy.